خاندوزی: قدرت را به فعالان اقتصادی بازمی‌‌گردانیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امید را به فعالان اقتصادی بازمی‌‌گردانیم، گفت: تئوری اقتصاد مردمی دولت این است که قدرت را به بدنه فعالان اقتصادی برگردانیم تا مردم به‌عنوان صاحبان اصلی پرقدرت‌‌تر از دستگاه‌‌های اجرایی باشند.

احسان خاندوزی اظهار کرد: در یکی، دو ماه گذشته کسب‌و‌کارها ایام سختی را گذراندند و برای ما خیلی سخت و تلخ بود که به جمعی از افرادی که کاملا به شکل خوداشتغال و با تکیه بر ظرفیت فناوری مبتنی بر یک نظام خلاقانه و ایده‌‌های نوآور، کاملا رقابتی و سالم در تامین معیشت خانوار تلاش می‌‌کنند، بر اثر فضای ناآرامی‌‌ها ضربه بسیار جدی به آنان وارد شد و ایام سختی را برای بسیاری از فعالان این حوزه ایجاد کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال گفت: امیدواریم شیرینی این بسته به کام فعالان کسب‌وکارها برسد و بتوانیم امنیت اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری را بیش از پیش برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: یکی از دستورکارهای جدی دولت سیزدهم و موضوعی که در وزارت اقتصاد در حال پیگیری هستیم، استیفای حقوق کسب‌وکارها و کسب‌وکارهای بالقوه است که زنجیرهای دست‌وپا گیر نظام اجرایی کشور اجازه نمی‌‌دهد بالفعل شوند تا صدای همین کسب‌وکارهای کم صدا اما پرشماری باشیم که در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی جدی دارند و این موضوع را در قالب هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار دنبال می‌‌کنیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌‌های اجرایی در داخل دولت و… از نحوه مطالبه سریع و نگاه کاملا انتقادی به موانع کسب‌وکار از ما دلگیر می‌‌شوند و اذعان می‌‌کنند ما هم یک سازمان یا معاونتی هستیم و شما در حال سلب امتیازات و اختیارات خاص ما هستید و حق را به کسب‌وکارهای اقتصادی می‌‌دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید