ثبت برند و بررسی مشکلات واردکنندگان در حوزه ثبت علائم تجاری

به گزارش روابط عمومی مجمع واردات، روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه نشست شورای راهبردی مجمع واردات با مهرداد کریم زاده، رئیس اداره ثبت برند و علائم تجاری به همراه معاونین وی در دفتر مجمع واردات برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه اعضای مجمع واردات به طرح مشکلات و معضلات خود در حوزه ثبت برند و علائم تجاری پرداختند.

 

معضلات ثبت برند در تولیدات بدون کارخانه، فرآیند های اداری، سنگ اندازی های دلالان متعدد در این حوزه، استعلامات، معیارهای سنجش اعتبار در خواست کنندگان، حضور مدیرعامل در دفترخانه و … از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو گذارده شد.

 

پس از تبادل نظرات و بررسی مبا حث مقرر شد به منظور تسهیل امور، جلسات مستمر به صورت ماهیانه برگزار شود و در صورت نیاز دوره های آموزشی نیز با همکاری مجمع واردات و اداره ثبت برند برگزار شود.

همچنین مقرر شد که اعضای مجمع واردات، گزارشات خود در مورد سوء استفاده هایی که در بازار از برندها و علائم تجاری رخ می دهد را تنظیم و ارائه کنند.

 

همچنین مقرر شد جلساتی جهت برقراری وب سرویس و نیز به روزرسانی اطلاعات مربوطه  و سایر اموری که به تسهیل فرآیند ثبت علائم تجاری منجر می شود با سایر مسئولین، مراجع ذیربط از جمله وزارت صمت و سازمان غذا و دارو، سامانه جامع تجارت و… برگزار گردد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید