چهل و نهمین نشست اعضای کمیسیون تخصصی مواد غذایی و آشامیدنی

چهل و نهمین نشست اعضای کمیسیون تخصصی مواد غذایی و آشامیدنی مجمع واردات صبح روز سه­ شنبه، آخرین روز آذرماه در دبیرخانه مجمع برگزار شد.

 

در این جلسه که با حضور حداکثری اعضای کمیسیون و همچنین میهمانانی از انجمن واردکنندگان موادغذایی و آشامیدنی برگزار شد، دو موضوع از جمله طرح تنظیم­گری بخش تولید و واردات کشور و تجمیع نظرات تخصصی اعضای مجمع جهت ارائه در نشست مجمع واردات با رئیس کل بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون و نمایندگان هیأت مدیره مجمع قرار داشت.

 

ابتدا “طرح تنظیم­گری بخش تولید و واردات کشور مبتنی بر بهبود فضای کسب و کار و حمایت از مصرف­کنندگان” از سوی دکتر مهرداد عالی­پور هریسی عضو هیأت مدیره مجمع واردات برای حاضرین ارائه گردید و موضوعات مربوطه مورد بحث و بررسی فنی و تخصصی قرار گرفت.

 

پس از ارائه نقشه راه چگونگی تدوین طرح مذکور، حاضرین در این نشست، بخش دیگری از مباحث خود را با دکتر سعید عابدین درکوش، دیگر عضو هیأت مدیره مجمع حاضر در جلسه طرح نمودند و موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در این جلسه ضمن همفکری و هم اندیشی در حوزه­های مذکور بر تحکیم روابط فیمابین با هدف افزایش توانمندی­های تخصصی و فنی بخش خصوصی در حوزه مدیریت تولید و واردات در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی تأکید گردید.

 

در پایان این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، مقرر شد اعضای کمیسیون به منظور ایجاد یک جنبش و حرکت اساسی در جهت تنظیم­گری بخش تولید و واردات مبتنی بر بهبود فضای کسب و کار و حمایت از مصرف­کنندگان و در راستای سیاست­های دولت، با فوریت و جدیت نسبت به بررسی علمی و عملی و به­کارگیری نظرات­کارشناسان حوزه فعالیت خود نسبت به اندازه­گیری شاخص­ها، تحلیل و ارائه اولویت­­بندی­های مربوط به حمایت ­از­ تولید و حمایت ­از واردات اقدام­ نموده و پیشنهادات ­مکتوب خود را حداکثر تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه مجمع ارسال نمایند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید