مجموع کل کارت‌های بازرگانی صادرشده در چهار‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۶۴۷‌فقره بوده است؛ این در حالی است که در چهارماهه ۱۴۰۰ این رقم ۲۱۷۶‌فقره بوده است. همچنین تعداد کل کارت‌های بازرگانی تمدیدی در همین بازه مورد‌بررسی ۴۴۵۶‌فقره بوده است. در چهارماهه نخست۱۴۰۰ نیز ۵۵۹۴‌فقره بوده است که افت تعداد کارت‌های تمدید‌شده را نشان می‌دهد. پنج اتاق که بیشترین آمار صدور کارت‌های تمدیدی را داشته‌اند، به ترتیب عبارتند از: اتاق‌های تهران، اصفهان، مشهد، بندرعباس و شیراز. همچنین بیشترین تجار برای اولین‌بار به اتاق‌های تهران، ارومیه، اصفهان، مشهد و بوشهر درخواست صدور کارت بازرگانی داده‌اند.

کارت‌های صادرشده

اتاق اردبیل: تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده در چهار‌ماهه اول سال‌۱۴۰۱، معادل ۷۹‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، حدود ۹/ ۳۳۸درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کارت‌های تمدید شده در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۳۰‌فقره بوده که نسبت به ۴‌ماهه اول ۱۴۰۰، رشد ۴/ ۳درصدی داشته است.

اتاق اصفهان: در این استان و در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۱۵۰‌فقره کارت بازرگانی صادرشده که این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه، ۵/ ۱۴‌درصد رشد داشته است. در چهار‌ماهه ابتدایی همین سال‌جاری، مقدار کارت‌های تمدیدی ۲۴۶‌فقره بوده است، با این وجود نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته ۹/ ۸‌درصد افت داشته است.

اتاق کاشان: کارت‌های بازرگانی در اتاق کاشان و در چهار‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۹‌فقره بوده‌‌‌‌‌‌اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال‌قبل، ۱۶‌درصد افزایش یافته است. تعداد کارت‌های تمدیدی در این اتاق در سال‌جاری، ۶۴‌فقره بوده، این مقدار در سال‌گذشته، ۹/ ۲۲درصد افت داشته است.

اتاق کرج: در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۵۰‌فقره کارت بازرگانی جدید در اتاق بازرگانی کرج صادرشده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۷/ ۱۰درصد کاهش یافته است. تعداد کارت‌های تمدیدی در سال‌جاری، ۹۷‌فقره بوده است اما این مقدار نسبت به چهار‌ماهه ابتدایی سال‌گذشته، ۵/ ۱۱‌درصد رشد داشته است.

اتاق ایلام: تعداد کارت‌های صادرشده در اتاق بازرگانی ایلام، ۳۰‌فقره بوده است. این عدد در بازه زمانی سال‌گذشته، ۷/ ۱۷۲‌درصد افزایش داشته است. تعداد متقاضیان تمدید کارت‌های بازرگانی در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۱۶‌فقره بوده که این مقدار نسبت به همین بازه در سال‌گذشته، ۹/ ۵درصد افت داشته است.

اتاق ارومیه:  درچهار‌ماه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، کارت‌های صادرشده در اتاق ارومیه، معادل ۲۲۶‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته، ۴/ ۲۴۲‌درصد افزایش داشته است. این اتاق در چهار‌ماهه اول سال‌جاری، معادل ۱۱۶ کارت تمدیدی صادر کرده است. این مقدار نسبت به همین بازه در سال‌گذشته، ۷/ ۵‌درصد افت داشته است.

اتاق تبریز: در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۱۲۲‌فقره کارت بازرگانی جدید صادرشده است. این رقم نسبت به بازه زمانی سال‌گذشته، ۱۴‌درصد رشد داشته است. در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۱۸۰‌کارت تمدیدی بازرگانی صادرشده، این مقدار نسبت به بازه مشابه در سال‌گذشته، ۴/ ۲۱درصد افت داشته است.

اتاق بوشهر: در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۱۳۶‌کارت بازرگانی صادرشده که این مقدار نسبت به ‌کارت‌های بازرگانی صادرشده در سال‌پیش، ۵/ ۲۲درصد رشد داشته است.

تعداد کارت‌های صادره تمدیدی در این اتاق و در چهار‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۴۲‌فقره کارت تمدیدی بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش، ۲/ ۳۵‌درصد افزایش یافته است.

اتاق تهران: تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده در چهار‌ماهه اول سال‌جاری، معادل ۷۸۹‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، حدود ۵/ ۱۰درصد رشد داشته است. همچنین تعداد کارت‌های تمدید شده در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۲۰۷۶‌فقره بوده است که نسبت به ۴‌ماهه اول۱۴۰۰، افت ۷/ ۲۸درصدی داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در اتاق تهران در چهار‌ماهه سال‌جدید، ۲۰۷۶‌فقره بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۷/ ۲۸‌درصد افت یافته است.

اتاق شهرکرد: اتاق شهرکرد، ۴۰‌فقره کارت بازرگانی جدید در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱ صادر کرده و این مقدار، ۳/ ۱۴‌درصد افزایش داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در سال‌جاری ۳۵‌فقره بوده و این مقدار نسبت به سال‌گذشته در همین بازه زمانی ۶/ ۱۸‌درصد افت را تجربه کرده است.

اتاق بیرجند: در اتاق بیرجند و در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۱۵‌فقره کارت جدید بازرگانی صادرشده است که این مقدار حدود ۲۵‌درصد کاهش داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی صادرشده در این اتاق و در بازه زمانی چهار‌ماهه ابتدایی سال ‌معادل ۲۱‌فقره کارت بوده که نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش، ۴۰‌درصد افزایش داشته است.

اتاق مشهد: در سال‌جاری و در اتاق مشهد، ۱۴۰‌فقره کارت بازرگانی صادرشده و این مقدار نسبت به بازه زمانی در سال‌گذشته، ۱/ ۲۳درصد افت داشته است. ۲۱۴‌فقره کارت تمدیدی جدید در این اتاق و در بازه زمانی چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱ در اتاق مشهد صادرشده که نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۱/ ۲۰‌درصد افت داشته است.

اتاق بجنورد: بنا بر آخرین آمار منتشره وزارت صمت، این اتاق در چهار‌ماهه سال‌جدید، ۱۴‌فقره کارت بازرگانی صادر کرده است که این مقدار، حدود ۶/ ۱۷درصد، کمتر از مدت مشابه در سال‌گذشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در اتاق بجنورد در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۸‌فقره بوده است. ۳/ ۳۳درصد افت داشته است.

اتاق آبادان: اتاق آبادان در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، ۲۶‌فقره کارت بازرگانی جدید صادر کرده است. این مقدار در مقایسه با مدت مشابه در سال‌گذشته، ۳۰‌درصد کاهش داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در همین بازه زمانی و در اتاق آبادان، ۲۵‌فقره بوده که نسبت به سال‌گذشته نیز ۲۵‌درصد افت داشته است.

اتاق خرمشهر: این اتاق در چهار‌ماهه نخست سال‌جاری ۴۸‌فقره کارت بازرگانی جدید صادر کرده است. این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال‌گذشته، ۱۴۰‌درصد رشد داشته است. تعداد کارت‌های تمدیدی در این استان ۳۹‌فقره بوده که نسبت به چهار‌ماه ابتدایی سال‌گذشته، ۵/ ۲‌درصد رشد داشته است.

اتاق اهواز: تعداد کارت‌های صادره در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۷‌فقره بوده؛ این در حالی است که تعداد کارت‌های بازرگانی صادره در سال‌جدید نسبت به بازه زمانی مشابه در سال‌گذشته، ۱۲۵‌درصد رشد داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در شهرستان اهواز ۴۶‌فقره بوده و نسبت به سال‌گذشته، ۷‌درصد افزایش داشته است.

اتاق زنجان: تعداد کارت‌های صادره از استان زنجان در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۴‌فقره کارت بازرگانی بوده است و این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۲/ ۱۱۸درصد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته رشد داشته است. تعداد کارت‌های تمدیدی صادرشده در این اتاق، ۳۷‌فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش ۶/ ۱۹واحد افت داشته است.

اتاق سمنان: در استان سمنان و در اتاق این شهرستان، معادل ۳۲‌فقره کارت بازرگانی در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری صادر شده؛ این در حالی است که این میزان نسبت به سال‌گذشته ۲/ ۱۴۶‌درصد رشد داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در اتاق سمنان، ۲۶‌فقره کارت بازرگانی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، هیچ تغییری نکرده است.

اتاق زاهدان: تعداد کارت‌های صادره در استان تهران در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، معادل ۴۰‌فقره کارت صادرشده است. تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده در بازه زمانی یک‌سال ‌گذشته تاکنون، ۷/ ۶۶‌درصد رشد داشته است. استان سیستان و بلوچستان معادل ۴۵‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی برای اتاق بازرگانی زاهدان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش، ۳/ ۶درصد افت داشته است.

اتاق شیراز: کارت‌های بازرگانی صادرشده چهار‌ماهه ابتدایی امسال در استان فارس، ۸۹‌فقره بوده‌‌‌‌‌‌است. تعداد کارت‌های بازرگانی در این استان و شهرستان، نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۲۹‌درصد افزایش یافته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری، معادل ۱۰۹‌فقره کارت تمدیدی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۸/ ۳۲‌درصد افت داشته است.

اتاق قزوین: در اتاق قزوین، در سال‌۱۴۰۱ تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده این شهرستان، ۲۹‌فقره بوده است و این عدد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۱/ ۳۸درصد رشد داشته است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی اتاق قزوین در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری معادل ۴۵‌فقره کارت تمدیدی بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۵/ ۳۷‌درصد افت داشته است.

اتاق قم: تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده در شهرستان قم در چهار‌ماهه نخست سال‌جاری، ۵۳‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، معادل ۳/ ۲۳درصد رشد داشته است. در استان قم ۹۰‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ صادرشده است که ۸/ ۹نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته افزایش داشته است.

اتاق سنندج: در استان کردستان و در اتاق سنندج، ۶۶‌فقره کارت بازرگانی جدید در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱ صادرشده و این مقدار نسبت به بازه زمانی مورد بررسی در سال‌گذشته، ۲/ ۸درصد رشد داشته است. در استان کردستان و در اتاق سنندج، معادل ۷۱‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ صادرشده که ۶/ ۶‌درصد کاهش به نسبت ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۰ داشته است.

اتاق کرمان: تعداد کارت‌های بازرگانی در چهار‌ماهه نخست سال‌جاری، ۳۲‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش، ۹/ ۲۸درصد افت داشته است. در استان کرمان و اتاق همین شهرستان در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، بنا به آمار ۷۷‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی صادرشده است که افتی ۴/ ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته نشان می‌دهد.

اتاق کرمانشاه: مقدار کارت‌های صادرشده بازرگانی در سال‌جاری، ۶۸‌فقره بوده و این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌۱۴۰۰، معادل ۸/ ۸۳درصد رشد داشته است. در استان کرمانشاه و اتاق این استان معادل ۶۱‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ صادرشده است که ۸/ ۲۱‌درصد افت نسبت به مدت مشابه در سال‌پیش از آن نشان می‌دهد.

اتاق یاسوج: در استان کهگیلویه و بویراحمد و در اتاق شهرستان یاسوج، معادل ۷‌فقره کارت بازرگانی در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری صادرشده؛ این در حالی است که این میزان نسبت به سال‌گذشته ۲۵۰‌درصد رشد داشته است. در این استان ۶‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ و در اتاق یاسوج صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۳/ ۱۴‌درصد افت داشته است.

اتاق گرگان: در اتاق گلستان و در سال‌۱۴۰۱ تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده معادل ۲۲‌فقره بوده است و این عدد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۸/ ۱۵درصد رشد داشته است. در استان گلستان در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، ۵۴‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی صادرشده که ۱/ ۳۴‌درصد افت نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته داشته است.

اتاق رشت: در استان گیلان و در اتاق رشت، ۴۱‌فقره کارت بازرگانی جدید در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱ صادرشده است و این مقدار نسبت به بازه زمانی مورد بررسی در سال‌گذشته، ۹/ ۸درصد افت داشته است. در استان گیلان در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، ۵۱‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی صادرشده است که نشان از کاهش ۴/ ۳۵درصدی نسبت به ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۰ دارد.

اتاق خرم‌آباد: در اتاق خرم‌آباد استان لرستان تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۱۳‌فقره بوده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۵/ ۶۲درصد رشد داشته است. همچنین در همین استان و در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، ۱۹‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی صادرشده است که ۹۰‌درصد افزایش نسبت به ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

اتاق ساری: در اتاق ساری استان مازندران و در سال‌۱۴۰۱ تعداد کارت‌های بازرگانی صادرشده معادل ۴۶‌فقره بوده است و این عدد نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۴/ ۳۱درصد رشد داشته است. برای استان مازندران این آمار نشان از صدور ۴۷‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ دارد که ۷/ ۳۹‌درصد نسبت به سال‌گذشته کاهش دارد.

اتاق اراک: در استان مرکزی و در اتاق اراک، ۲۱‌فقره کارت بازرگانی در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌۱۴۰۱، معادل ۲۱‌فقره کارت بازرگانی بوده است. این در حالی است که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۵/ ۴‌درصد کاهش داشته است. در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ در استان مرکزی ۳۳‌فقره کارت بازرگانی تمدیدی صادرشده است که ۴۰‌درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته نشان می‌دهد.

اتاق بندرعباس: تعداد کارت‌های بازرگانی اتاق استان هرمزگان در چهار‌ماه اول سال‌جاری، معادل ۵۳‌فقره بوده است، با این حال کارت‌های صادرشده در این استان، ۳/ ۲۴‌درصد افت داشته است. برای استان هرمزگان و ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ این رقم صدور ۱۱۹‌فقره کارت بازرگانی است که حاکی از کاهشی ۴‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته است.

اتاق همدان: ۲۰‌فقره کارت بازرگانی جدید در استان همدان برای متقاضیان ورود به اتاق همدان در چهار‌ماه اول سال‌۱۴۰۱ صادرشده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، ۳/ ۵‌درصد رشد داشته است. این آمار برای استان همدان در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱ صدور ۲۲‌فقره کارت تمدیدی است که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۲۹‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

اتاق یزد: با وجود اینکه ۷۰ کارت بازرگانی جدید در اتاق یزد در چهار‌ماهه ابتدایی سال‌جاری صادرشده است اما این اتاق نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، افت ۵/ ۱۹درصدی در صدور کارت‌های بازرگانی را تجربه کرده است. تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی در استان یزد در ۴‌ماهه نخست سال‌۱۴۰۱، ۹۰‌فقره بوده است که به نسبت مدت مشابه سال‌گذشته نشان از افتی ۲/ ۸درصدی دارد.