واردات به سفره مردم فشار نمی‌آورد

علیرضا مناقبی گفت: ما امروز آنچه را که به نفع مردم است از جامعه می‌گیریم به بهانه اینکه واردات به سفره مردم فشار وارد می‌کند.

دکتر علیرضا مناقبی رئیس هیئت‌مدیره مجمع عالی واردات در مصاحبه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو درباره فشار واردات بر سفره‌های مردم اظهار کرد: سؤال ما این است که کدام واردات به مردم فشار آورده است؟!

وی افزود: ما امروز آنچه را که به نفع مردم است را از جامعه می‌گیریم به بهانه اینکه واردات به سفره مردم فشار وارد می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع عالی واردات تصریح کرد: جوامع دیگر هم واردات و تولید دارند و تولید در همه جای دنیا حامی خودش است اما در کشور ما تولیدکنندگان را آن‌قدر ضعیف کردیم که محتاج پول باشند.

مناقبی گفت: اگر ما تولیدکننده و تولیدی داشته باشیم که به‌اندازه نیاز جامعه و با قیمت مناسب و کیفیت حداقلی نیاز جامعه را برطرف کند مسلماً هیچ واردکننده‌ای به خودش اجازه واردات آن کالا را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت در هر جای دنیا به هر اسمی غلط است اما محدودیت برای یک دوره زمانی درست است افزود: از اردیبهشت سال ۱۳۹۷، واردات ۲۵۰۰ قلم کالا را ممنوع کردیم و الان که در شهریورماه سال ۱۴۰۲ هستیم باید ببینیم که با این ممنوعیت چه بلایی بر سر مردم و تولیدکننده آوردیم.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع عالی واردات اظهار کرد: امروز شاهدیم که به دلیل سیاست‌های غلط و نه واردات، کالاهای غیرقانونی، قانونی شدند و لطمه آن را هم آحاد جامعه می‌بینند.

مناقبی گفت: سازمان حمایت نمی‌تواند منافع مصرف‌کننده را تأمین کند چون اسمش غلط است و اگر بخواهد منافع مصرف‌کننده را تأمین کند باید به تولیدکننده فشار بیاورد اما تنها چیزی که منافع جامعه را حفظ می‌کند رقابت است.

وی با بیان اینکه به استناد مقامات اقتصادی کشور، در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد واردات کشور مربوط به ماشین‌آلات و مواد واسطه‌ای و تأمین بخش تولید است اظهار کرد: امروز میزان مصرف مردم کم شده درحالی‌که نیاز آنها سر جای خودش باقی است اما کالای غیرقانونی جای آن را گرفته است.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع عالی واردات متذکر شد: ما در شرایطی که نمی‌توانیم رضایت مردم خودمان را کسب کنیم چگونه می‌توان با بازارهای خارجی رقابت کرد؟!

مناقبی گفت: تا زمانی که مقامات کشور و وزارتخانه‌ها در درآمد ذی‌نفع هستند و به‌جای ساماندهی اوضاع، تصدی‌گری می‌کنند همین شرایط را خواهیم داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید