علیرضا مناقبی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم: علیرضا مناقبی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت؛ بخش خصوصی را تقویت کنید

توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت؛ بخش خصوصی را تقویت کنید

علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر جدید صمت اظهار داشت: صنعت و تجارت، دو محور اصلی و سرنوشت ساز اقتصاد کشور هستند و توقع این است که وزیر جدید بر اساس آسیب شناسی هایی که در این حوزه صورت گرفته، هر چه زودتر از مسیر فعالیت بخش خصوصی و به ویژه بنگاه های کوچک گره گشایی کند.

وی ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده که برای تقویت و بالندگی صنعت و تجارت، راهی جز تکیه کردن به توانمندی ها و ظرفیت بخش خصوصی وجود ندارد و به همین جهت بحث حمایت دولت ها از بنگاه های کوچک و متوسط، به یکی از مهمترین موضوعات دولت ها تبدیل شده است.

مناقبی افزود: این موضوع در رابطه با کشور ما که با تحریم های مختلف مواجه است، از اهمیت بسزایی برخوردار است و توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت این است که گشایش های آینده نگرانه ای در کسب و کار بنگاه های کوچک و متوسط فراهم کند و الزامات اقتصادی برای حیات این بنگاه ها را بهبود ببخشد.

به گفته رئیس مجمع واردات، متاسفانه دغدغه اصلی بسیاری از دولتمردان، متمرکز بر بنگاه های دولتی و شبهه دولتی است و این درحالی است که تجربه تحریم های دوره پیشین به وضوح نشان داد که بخش خصوصی، موفقیت بیشتری در مسیر دور زدن تحریم ها داشتند.

وی ادامه داد: بخشنامه های غافلگیرکننده و شوک آور، فعالان اقتصادی را خسته و افسرده ساخته و این موضوع برای اقتصاد کشور، سم مهلک و کشنده است که وزیر جدید باید نسبت به رفع آن، دقت نظر بیشتری داشته باشد.

رئیس مجمع واردات در پایان با اشاره به ضرورت کاهش تصدی گری دولت و تفویض امور به تشکل ها تصریح کرد: خود‌تحریمی ها فضای تولید و تجارت را تیره و تار ساخته و ناهماهنگی ها میان دستگاه های مختلف، فعالان اقتصادی را در چرخه های فرسایشی و غیر مولد انداخته و در این میان، تنها راه نجات این است که دولت دست از یک سری تصدی گری های بی مورد خود بردارد و اختیارات و مسئولیت های بیشتری را به تشکل های اقتصادی و تخصصی واگذار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید